وبلاگ کاشاک

طرز تهیه سالاد سوسیس

سالاد سوسیس یک سالاد بسیار بسیار زیاد لذیذ و خوشمزه ست که بهتون قول میدم اگه همونطوری که توی این آموزش گفته شده این سالاد رو درست کنید انگشت هاتون رو هم باهاش میخورید. سالاد سوسیس توی تمام نقاط جهان از جمله اروپا و آمریکا بسیار مورد استفاده قرار میگیره و خیلی هم محبوبه. بهترین مورد استفاده این سالاد یک شام سبک علی الخصوص برای ورزشکاران هست یا برای دوره همی هاتون میتونید لذت تفریحتون رو دوچندان کنید، و مهم تر از همه این سالاد از نظر سلامتی رده بسیار بالایی داره مخصوصا اگر به شیوه ما این سالاد را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سوسیس

توجه فرمایید که مقدار های گفته شده برای یک الی دو نفر است و اگر قصد تهیه برای افراد بیشتری دارید باید این مقادیر را ضرب یا تقسیم کنید.

  • هات داگ گوساله ۲ عدد
  • سیب زمینی ۵۰۰ گرم
  • خیارشور ۲۰۰ گرم
  • سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
  • پیازچه ۲ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو تر ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • سس خردل ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد سوسیس

ابتدا سیب زمینی ها را باید به همراه ۲ پیمانه آب و مقداری نمک داخل یک قابلمه مناسب میریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار میدهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید و سیب زمینی ها آبپز شوند.

بعد از اینکه سیب زمینی ها پختند، پوستشان را میگیریم و بصورت حبه ای خرد میکنیم و در ظرف سالادمان میریزیم، حالا در ادامه سوسیس ها را بصورت حلقه ای خرد میکینیم و در روغن سرخ میکینیم.

مهم هست که سوسیس ها در روند سرخ شدن زیاد برشته نشوند و همینطور که بافتی کمی نرم دارد از روغن خارج کنیم و به ظرف سالاد اضافه کنیم، همینطور باید خیارشور و پیازچه را خیلی کوچک خرد کرده و به ظرف سالاد اضافه کنیم.

در مرحله بعدی شما باید سس سالاد را تهیه کنید، سس سالاد اگر حرفه ای تهیه شود و مقدار ها رعایت شود طعمی رویایی به سالاد شما میبخشد، برای اینکار باید سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش، سس خردل، روغن زیتون و مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن را به خوبی با هم مخلوط کنیم و سپس به سالاد اضافه کنیم.

در مرحله بعدی به ارامی سالاد را هم میزنیم و زیرو رو میکنیم تاکه تمام سالاد ما به سس مخصوصمان کاملا آغشته شود و بعد از این مرحله خیلی مهم هست که یک سلفون روی سالاد بکشید و به مدت دوساعت سالاد را در یخچال نگه داری کنید تا علاوه بر ترکیب شدن طعم های سالاد و یکنواخت شدنشان کمی هم سالادمان خنک و دلچسب تر شود.

درانتها بعد از گذشت همان زمان کوتاه در یخچال سالاد ما کاملا آماده است و فقط کافیست که از یخچال خارج کرده و لذت تمام را ازش ببریم، در نظر داشته باشید که این سالاد خیلی مقوی، انرژی زا و سنگین است.

ارزش غذایی سالاد سوسیس

سالاد ها از بهترین ، سالم ترین و خوشمزه ترین غذاها برای دورهمی ها و مصرف روزانه علی الخصوص استفاده به عنوان شام در سبد غذایی خانواده میباشد، همچنین این غذا بصورتیست که میتوان در طعم های مختلف زیادی تهیه و طبخ کرد. این سالادی که امروز به شما آموزش دادیم علاوه بر طعم و بوی ولع انگیزش منبعی بزرگ از مواد معدنی، سبزیجات و فیبر لازم برای بدن شماست. ای نغذا به خاطر ارزش غذایی بالایی که دارد حتی به عنوان یک وعده غذایی اصلی نیز کافیست هرچند که برای ورزشکاران حرفه ای بهتر است که به عنوان میان وعده این غذا سرو شود.

از خواص این سالاد :

رشد طبیعی و بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارش و سلامت پوست و چشم و حفظ ایمنی بدن شده و آنزیم های متابولیسم اسیدهای چرب و متابولیسم اسید فولیک را فعال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X